Good to know Sweden! Ta gärna reda på fakta innan ni klankar ner någon

Som ni alla vet så vann Loreen med låten "Euphoria" Melodifestivalen i lördags och det är hon som får respresentera sverige i Eurivison Song Contest i Baku om några veckor. Stort Grattis till henne med en grym låt som förhoppningsvis tar oss långt!
Danny kom tvåa, igen. Dock med sin låt "Amazing".
Personligen tycker jag att Dannys låt var mer spännande för det lät lite som house och sen var det dubstep med i den. Vilket är väldigt modernt nu. Sen var hans hela nummer mycket väl arbetat eller vad man ska säga. Han har lagt ner säkert trippelt så lång tid och pengar på sitt framträdande än vad Loreen har på sitt. Men jag säger inte att Loreens låt var dålig eller omodern för det var den absolut inte, det var min andra favorit i Melo.
Men eftersom att Danny kom 3a första gången han var med i Melo med E.M.D "Baby Goodbye",och förra året kom han 2a efter Eric Saade. Så var han ju självklart med nu för att komma 1a och var väl förberedd för att respresentera sverige i ESC. Jag röstade som en galning, slut på alla pengar och allt. Och jag peppade hela släkten och familjen för att rösta vilket dom gjorde. Men när beslutet kom att det var Loreen som vann, blev allt tyst och svart för mig och jag ville inget annat än krama om Danny och berätta hur jävla grym han är. Och jag förstår varför Danny är så besviken som han är när han lagt ner över 6 månaders tid på denna låt. Så ja, jag kan inte släppa det. En sak som jag fick reda på igår, var att låten "Euphoria" fick Danny förfrågan om, om han ville framföra den. Men det ville han inte. Han var stensäker på sin låt. Och hon har ju gjort om den till sin egna version nu.
Det är rent ut sagt förjävligt om allt det journalisterna skriver om honom.
När den där sekunden kom När Danny fick höra i högtalarna i hela globen - LOREEEEN! Fick han en stor chock. Efter all nervositet och hopp så blev han såklart besviken som fan. Det förstår väl nästan alla, alla blir det, alla vill vinna. Så danny gick ut till logen, men rusade tydligen enligt journalisterna. Han ville ut och få luft, snacka med sina dansare osvosv. Han ville helt enkelt inte höra Loreen sista gången. Sen valde han att inte vara med på efterfesten, eftersom att det inte fanns något att fira. Vilket var så sant från honoms sida. Det skulle inte jag heller vilja efter allt. Men efter alla skriverier om honom blev han helt förstörd. Jag tycker att folk borde ta reda på fakta innan dom öppnar sina stora trutar? Som te.x Kissie. Detta la hon ut på sin blogg.

Så sjukt omogen tjej. Hon vet ju ingenting? För det första så är han ingen dålig förlorare, hon skulle ha gjort PRECIS lika dant och för det andra så är han inte ens hel svensk. Och heter inte ens Danny, hans riktiga namn är Daniel Gabriel Alessandro Saucedo Grzechowski. Om vi tar Kissie som ett exempel nu, hon blir ju själv irriterad och säkert kränkt när folk skriver om henne i tidningarna. Hon skriver garanterat på bloggen om att hon inte alls bryr sig, men innombords bär hon nog med sig det mesta hela livet. Sverige kallar detta för tabbar, man får inte längre tala ut om sina känslor. Och det är precis var Danny gjorde, för han är en sådan ärlig människa. och nu får han ta skit för de? Han får ta skit för saker han inte gjort. BLÄÄÄÄ på er folket.

DÄRFÖR TYCKER JAG NU ATT ALLA SKA LÄSA DETTA. Danny skrev det för ca 45 min sedan.
Hejsan Sverige ;)

Igår tog jag "ledigt" och bara rensade skallen och hängde med familjen.
Skönt att få umgås med nära och kära som så ofta hamnar i skymundan pga. tidsbrist eller dåliga prioriteringar. Blev en heldag som avslutades med bio.

Idag har jag vart ute på nätet lite och sett vad som skrivs och jag har tydligen förvandlats till Sveriges syrligaste saltgurka nr1 :)

När man laddat för ett framträdande på 3 minuter i 6 månaders tid så blir urladdningen så enormt stor. Jag vet inte riktigt vad jag ska likna det vid. 
Det är typ som att ladda inför julafton och när det väl är dags att fira med familjen och äta gott och öppna presenter så dyker inte familjen upp, all mat är borta och alla klapparna med. (dessutom visar det sig även att tomten fått förhinder) Det blir väldigt tomt och man känner sig - ja, tom och snopen.

Det blir en fysisk och en psykisk urladdning helt enkelt. Känslorna blir enorma och ärlig som jag är (ibland för ärlig) så uttrycker jag min besvikelse.
Vet nu att man inte bör säga att man vill vinna - än värre att i efterhand säga att man är besviken... Jag gjorde båda tabbarna :) Hursomhelst jag är iallfall ärlig med mina känslor. Klart jag ville vinna och representera Sverige med mitt lilla blinkande numer. Är glad att jag tog chansen att göra tävlingen två år i rad. Andra plats är inte fy skam. I Melodifestivalens historia så är det Loreen och The Ark som fått fler röster än Amazing.

Ett stort jävla grattis till Loreen som gjort ett starkt intryck och ett fantastiskt jobb. Nu ska hon ta hem Eurovision så vi får hit spektaklet till nästa år.

Jag vill avslutningsvis tacka ännu en gång till alla er som faktiskt röstade på mig. Ni som höll på mig och trodde på mig. Tack Tack Tack. Jag älskar er så otroligt mycket.

Ut i solen nu.

Gbless. 

/Danny Saucedo


Danny är så sjuuuuukt tacksam för alla som tror på honom/finns där, och röstade på honom. så ni anar fan inte.

Eftersom alla håller på och töntar sig och kommenterar mig hela tiden när jag skriver/lägger upp något om danny är för att ni tror att jag är en liten fjortis som springer efter honom var han är än. Så nu ska jag förklara mig.
- Året 2006 på hösten satt jag och kollade på Idol med mamma och familjen. Då är det en kille som kliver in i studion och presenterar sig som Danny. (visste inte alls vem han var eller någonting) Man fick se en kort liten presentation om honom. Och vi blev helt paffa, för han såg PRECIS ut som min bror, det var nå fruktansvärt likt i sättet och allting. Han sjöng hur bra som helst och hade en urskön personlighet och röst. Vi blev såå himla glada när han gick vidare. Vi röstade varje fredagstävling på honom sedan. Men när det endast var 6 st kvar i tävling
åkte han ur. Det visade sig sen att det hade blivit något fel på röstningen, att hans inte kommit fram. Men dom kunde inte göra något åt det. (vet ej om det var sant, men tror de) Jag och mamma satt och bölade hela kvällen efter att han åkt ur.
- 2007 åkte jag, Evelinn, mamma och moster till en krog i Västerås för att Danny skulle ha sin första spelning där efter att ha gjort sin första skiva "Heart Beats". Jag minns såväl att jag och Evelinn tyckte att han var så snygg och sjöng så bra! Jag fick sjunga några ord i micken och blev helt till mig. När det var slut fick man autografer. Medans jag och Evelinn stod där och fick de passade jag även på att visa en bild på min bror Sonny så han fick se hur han såg ut. Hela dannys band tyckte att det var läskigt likt. Så vi sa sedan att det är såklart att Danny och Sonny måste se varandra en gång för att fatta. När vi fått autografer och allt så gick vi bort till ett bord, jag och evelinn som stod längre bort där inne. Där stod mamma och moster och pratade med Dannys mamma, bröder, flickvänner osv och jag visade bilden för dom också. Dannys mamma tyckte att det var så himla gulligt av oss att vi kom enda ifrån orsa till västerås för att se hennes son. Så det var ju jättekul att höra:) När allt var slut så gick vi ut ifrån stället och kom en liten bit, då kommer Dannys mamma springandes och ropar på oss. Vi stannade upp och fick världens största kram jag och mamma. Och hon berättade ännu en gång hur rörd hon för att vi hade kommit så långt därifrån för att kolla på hennes son. Så därifrån åkte vi med ett stort leende, det är något jag aldrig kommer glömma. Sedan dess har jag och evelinn åkt iväg på dannys spelningar många gånger, sedan bildades E.M.D och eftersom att Danny kände igen oss så blev allt roligare. Och jag såg/ser honom som sonny, en bror. Danny har varit till Orsa några gånger och haft spelningar där, och det är jättekul tycker jag, Orsa av alla ställen, det är liksom mini? Så ja, sonny och Danny har sett varandra. Och dom som stod brevid mig sa högt - shit titta, där är dannys syster (mig) hahaha. 
Nu var det ett år sedan jag träffade honom. Och snart är det dags igen känner jag, för längesen. Nu vet ni iallafall varför jag gillar Danny så enormt mycket. Och ni behöver inte kommentera en massa onödiga saker.
Kärlek till dig killen ♥ I believe you, and will always do that because you are such a wonderful person.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0