gymnasievalet

Har inte bloggat något sen i förrgår. Känns inte som att jag inte har något kul att skriva.
Igår var jag iaf iväg till St:Mikael och kollade på Ekonomiprg. Det verkar helt okej, inte det roligaste kanske. Men en bred och bra linje är det. Sen kan man tjäna rejält också. Så som mitt val ser ut nu:
1. Stylist & Foto i Örebro
2. Ekonomi i Mora

Var meningen att jag, mamma och moster skulle åka iväg ner till Örebro på torsdag och kolla på modevisning från skolan. Och att jag skulle vara med i skolan där på fredag. Men så blev det inte , för dom skulle tyligen till London.
Så nu kommer jag ha stylist som första val och Ekonomi som andra. Alla här hemma vill också att jag ska ta och gå stylist. Men nästa vecka kanske jag åker ner dit och kikar iaf, och om jag ändrar mig så stryker jag väl bara det och går Ekonomi i mora.
Ni anar inte hur jävla snurrig jag är angående gymnasievalet. Jag vet verkligen inte alls vad jag vill gå, så då känns det ju som att jag borde gå en bred linje som Ekonomi. Men om man kollar på mina betyg är det bara dom yrkesämnerna som jag har bättre betyg i. Och sen vill jag inte bo i mora , känns som att det är nyttigare för mig att komma ifrån lilla orsa till en större stad. Så vi får se helt enkelt. Flyttar jag så kommer min partner bli Evelinn!
Vi har även kommit på ett knep.
Hon kan tvätta, men laga mat är inte hennes starka sida.
Jag kan laga mat, men tvätta är inte den starkaste sida jag har.
Fast visst..jag tänker inte alltid laga mat, så vi får helt enkelt lära varandra :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0