Dom fyrbenta kompisarna jag har vuxit upp med ♥ kärlek på er

Tryck på PLAY sedan rolla nedåt.



Nisse
Vi börjar med den här lilla pricken på bilden. Hans namn är Nisse. Han var den första ponnyn jag ägde. Detta är taget sommaren 2003. Jag var alltså 8 då. Men jag fick nog honom året innan. Dock hade jag ridit på ridskolan sedan jag var 5. Innan de red jag mammas häst.
Nisse var hur söt som helst. Hans öron var inte mer än 7-8 cm långa? Han var en liten A-ponny Welsh mountain. Och han hade sina knep på att kasta av mig. Buse :) Klicka in på länken här för att se hur han ser ut idag. --> http://www.vittvangsgard.se/empty_63.html .
Contessa
Taget 2003. Efter jag sålde Nisse tog vi hem denna skönhet. Contessa. Hon var unghäst här. 5-6 år? Men varför vi inte behöll henne var pga att dom mätte upp henne till liten stor häst. Och mamma ville ju att jag skulle kunna tävla ponny men även att hon skulle kunna rida. Men Mina köpte henne efter att jag haft henne. Då mätte dom ner henne till maxad D-ponny. Så typsikt. Så jag hade kunnat ägt henne där ändå. En otroligt fin häst!
Madonna
Här har vi ingen mindre än Madonna som jag lånade av en i Sollerön och tävlade massa på. Saknar henne så mycket. Hon var inte speciellt grovt byggd. Så jag minns så väl att hon blev vinglig haha. Lägg märke till att hon har vita små prickar på magen! Fast man kanske inte ser så mycket. Här står vi öppe på Skeer och har hopptränat för Ullis.

Lorima
Ett sto som jag köpte i djurås. Lorima är nog hästen som jag har haft längst. Hon har varit med längelänge. Men hon har vart med om en del saker också..
Och vill ni veta VARFÖR jag köpte henne?
Mamma sa åt mig när jag var och provred henne att hon är ingen hopphäst. (jag ville ut och hopptävla) Nehe sa jag. Men hon är så fin. Så jag fick henne tillslut. Köpte henne bara för hon var så fin! Hur man tänker ibland alltså, men då var jag bra liten. Det var strax efter jag hämtat Contessa. Sålde Lorima år 2008. Så nu bor hon i boden på en farm.

Här har vi lilla söta Molly. Som jag aldrig köpte. Men jag var och provred henne. Jättemysig ponny.
Nougat
Här har vi busefröet själv. Nougat som jag lånade hem. Hur fin som helst. Var inte gammal här heller och så som han höll på fick vi lov att lämna tillbaka honom.. Har var som en rodeo och rida.
Nimbo
Nimbo är en D-ponny som jag också lånade hem. Men han var ingen häst för mig just då(jag var liten) han bara sprang iväg med mig hela tiden. Haha. Men bra snygg är han!
Lady Morning "Lady"
Den lilla tjejen på bilderna är den snällaste och sötaste häst jag någonsin mött på. Hon var en läromästare som man kunde lite på till 110 %. Henne köpte jag i Söderhamn. När jag hade haft henne 1 vecka skulle jag upp och hoppträna för ullis. (3 km dit) tog transporten upp dit. När jag och mamma kom fram och skulle lasta ur henne, låg hon ner. Hon hade ramlat i transporten. Och det här var bland det värsta jag varit med om. Det tog ett bra tag innan hon blev frisk. Så jag hann aldrig få några speciella minnen med henne eller jo det är klart. Men vi hann aldrig ut och tävla och det är så tråkigt. För henne hade jag kammat hem segern med gång på gång. Men idag står hon ca 1 mil bort ifrån mig och har aldrig varit friskare. Hur pigg som helst :D 
Mio Min Mio
Mio är den hästen som jag har skrapat ihop flest minnen med. Älskar denna kille så mycket han har lärt mig så himla mycket ska ni veta. Jag är så mycket starkare efter att ha ridit denna. Ägde honom 3 år. Han är Russ/Arab och väldigt pigg av sig. Han är mer dressyrhäst, men kan även hoppa. Och jag har tävlat i hoppning med honom mest. Men han stannade på högre höjder. Och vi visste inte varför. Men nu vet vi varför. Nu bor han i Ljusdahl hos en äldre kvinna. Och har det bra. Kanske tar hem honom till sommaren en sväng. Vi får se ♥

Curry
Som ägs av Johanna Jackson.
Efter jag sålde Mio började jag rida och tävla denna sötingen. Ett år tillsammans hade vi. Det var ett lärorikt år och jag saknar dig prinsen!
Hoppas ni är nöjda. Det var lite av av mina hästar jag ridit/ägt och lånat! och jag saknar ridningen mer än ni anar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0